Blog

Hvad skal der til for at blive en CO2 neutral virksomhed? 1920 1280 Co2webbalance

Hvad skal der til for at blive en CO2 neutral virksomhed?

Klima og bæredygtighed er meget højt på dagsordenen hos mange virksomheder i takt med, at klimaet viser tænder og forbrugerne i langt højere grad end tidligere sætter klimakrav til de virksomheder, de handler hos. At blive en CO2 neutral virksomhed kan være en længere proces, men kræver i virkeligheden kun nogle simple trin for at…

læs mere
Kilden til CO2-neutrale hjemmesider 2560 1919 Co2webbalance

Kilden til CO2-neutrale hjemmesider

Selv om vi er kommet langt i klimakampen og har fundet mange grønne alternativer, er der stadigvæk ydelser, vi anvender på daglig basis, der udleder meget CO2. Et eksempel på dette er internettet, som udleder lige så meget CO2 som hele verdens flytrafik. Som hjemmesideejer kan du være med til at kompensere for dette og…

læs mere
Bæredygtige virksomheder klarer sig bedst 2560 1919 Co2webbalance

Bæredygtige virksomheder klarer sig bedst

I dag er bæredygtighed en kerneværdi i forretningsmodellen for mange virksomheder. Kunder, investorer og lovgivningen presser virksomheder til at tænke bæredygtigt og til at tage et større ansvar for miljøet, så bæredygtighed er blevet en del af deres hverdag. Sådan har det ikke altid været. Den bæredygtige udvikling Virksomheder har tidligere forholdt sig til bæredygtighed…

læs mere
Samarbejdsaftale med Ravn Hjemmesider skal udvide medlemsfamilien 2000 1333 Co2webbalance

Samarbejdsaftale med Ravn Hjemmesider skal udvide medlemsfamilien

Vi har i CO2 Web Balance æren af at præsentere endnu en ny spændende samarbejdspartner. Ravn Hjemmesider som er førende indenfor budgethjemmesider i hjemmesidesystemet Wordpress var ikke i tvivl. Som udviklingshus af online hjemmesideløsninger har Ravn Hjemmesider et stort ønske om at kunne bidrage til en grønnere fremtid. Derfor var det oplagt at lave en…

læs mere
Danske hjemmesiders indflydelse på CO2-udledningen 2560 2560 Co2webbalance

Danske hjemmesiders indflydelse på CO2-udledningen

At menneskelige handlinger er noget, der får omfattende konsekvenser for klimaet, er efterhånden et standpunkt, de fleste danskere har købt ind på. Der er et stigende antal vegetarer, det bliver mere populært at skifte flyveturen ud med en togtur, og generelt vægtes det højt blandt forbrugere, at der findes bæredygtige alternativer til hverdagsprodukter. For mange…

læs mere
Vi CO2-neutraliserer gennem nøje udvalgte bæredygtige projekter 2560 1466 Co2webbalance

Vi CO2-neutraliserer gennem nøje udvalgte bæredygtige projekter

For de fleste danskere er klimaforebyggelse og bæredygtighed to emner, der er kommet øverst på dagsordenen, og flere og flere tager del i den grønne omstillingsproces. Processen omfatter mange aspekter med alt fra opstillingen af nye energikilder til implementeringen af bæredygtige vaner hos forbrugere, så hvis Danmark skal realisere de ambitiøse mål, der er sat…

læs mere
Vores fremtidsvision – det stærkeste online klimabadge 2048 1536 Co2webbalance

Vores fremtidsvision – det stærkeste online klimabadge

CO2 Web Balance blev stiftet for et par måneder siden, med en ambition om at gøre internettet grønnere ved at tilbyde virksomhedsejere en CO2-neutral hjemmeside. Vi ved at den grønne omstilling ligger på alles sindelag, men vi tror på at klimaomstillingen først for alvor bliver en realitet, når virksomhedsejere også kan se økonomiske og kommercielle…

læs mere
Forbrugere synes godt om CO2-neutrale hjemmesider 1920 1253 Co2webbalance

Forbrugere synes godt om CO2-neutrale hjemmesider

I dag er der indkøbsmuligheder alle vegne, og pga. den teknologiske udvikling præsenteres forbrugere for et hav af produkter på daglig basis, eksempelvis fra reklamer på sociale medier. Dette har skabt et radikalt skift i de gængse forbrugsvaner. Med et uendeligt stort udvalg af alt fra vinterjakker til mobiltelefoner, må forbrugere igennem en længere overvejelsesproces…

læs mere
Hvordan påvirker vores internetvaner klimaet? 1920 1869 Co2webbalance

Hvordan påvirker vores internetvaner klimaet?

Vi danskere er flittige anvendere af internettet. Vi bruger det meget – rigtig meget endda. I 2019 brugte vi gennemsnitligt 5 timer og 28 minutter på internettet om dagen. På årlig basis bliver det til knap 2.000 timer – altså svarende til, at vi ud af årets 365 dage tilbringer 83 af dem på internettet.…

læs mere
Hvorfor en ejendomsplatform som Resights ønsker en CO2-neutral hjemmeside 1920 1280 Co2webbalance

Hvorfor en ejendomsplatform som Resights ønsker en CO2-neutral hjemmeside

Resights er en af de nyeste medlemmer af vores CO2-neutrale hjemmesidefamilie. Vi er meget interesseret i at lære vores medlemmer bedre at kende, hvad de laver, og hvorfor de ser værdi i at investere i en CO2-neutral hjemmeside hos os. Derudover forsøger vi hele tiden at lave vores kunderelationer tættere så vi får kendskab til…

læs mere